Monday, January 2, 2012

Us faré vint cèntims sobre la crisi de l'Euro. L'esquarterament d'Europa i en Miquel Barceló, aquell indignat de la secreta.

Sí, d'acord, la dita són cinc cèntims i no vint, però ja em permetreu la llicència poètica, que amb la moneda de cinc no hi ha acudit. Ja veureu.

La cosa avui es resol en tres moviments:

1. La Colita no és amiga meva al feisbuc.
Més que res perquè no la conec i si pel mig no hi ha una certa interacció (accepto saludat per amic) doncs em fa una certa vergonya anar sol·licitant l'amistat. Però sí que tenim amics comuns, i així me topat que la intrèpida fotògrafa ha compartit la notícia que en Miquel Barceló (català universal que també pinta) va i ha encolomat a la seu de l'ONU de Ginebra una cúpula que s'està esfondrant per moments. Massa poc.
El fil de La Colita el contestava en Francesc Vera qui, amb el seu ull sagaç, hi veu una metàfora d'Europa, caient a bocins...

2. Just després de llegir les paraules d'en Francesc, va i em miro una moneda de vint cèntims, la del títol. Que també hagués pogut ser de deu o de cinquanta. Però era de vint. I m'he adonat que el destí d'Europa ja estava anunciat des de la fundació (o fundició?) de la seva moneda única. Perquè s'ha de ser bèstia per agafar la imatge d'una Europa esquarterada per encunyar monedes...


3. Perquè, la veritat, quina imatge us ve al cap després de veure aquesta Europa desmembrada?




I visca Europa!!!



4 comments:

  1. Molt bona observació. M'ha destaponat les conduccions del pessimisme i el premi era um somriure ben ampli.
    Markus

    ReplyDelete
  2. Markus, em sento tan ben pagat que aquest mes no hi ha "cuesta de enero". Yupi!

    ReplyDelete
  3. Molt ben lligat tot això que dius, no pensava que un irònic comentari al fb donés per a tant!

    ReplyDelete
  4. "God is in the details" que deia en Mies... I molt bon any, Francesc, que el 2012 no pot ser tan lleig com el pinten... o sí?

    ReplyDelete